torstai 3. lokakuuta 2013

Hieman harjoittelua

Viena kasvaa hurjaa vauhtia aikuiseksi naiseksi ja ruokahalu on sen mukainen, nimittäin ei kovin suuri. Viena tosin tykkää sitä enemmän leluista, joten niitä täytyy oppia käyttämään palkkana. Viena palkkautuu siis kyllä nameista kun se harjoittelee tutussa paikassa, mutta häiriössä sen keskittymiskyky laskee ja namit ovat hieman blääh. En kuitenkaan väitä, että sille ei maistuisi namit ollenkaan treenatessa.

Kuitenkin olen tämän johdosta päätynyt käyttämään lelupalkkaa useammin ja vaikeissa tilanteissa, eli silloin treenataan jotain mitä Viena jo osaa, mutta asiasta tehdään kivempaa ja liikkeistä tehdään nopeampia. Ja sehän Vienalle passaa! Olen niin ylpeä pienestä oppivasta belgialaisestani. <3

Neiralle on aina kelvannut kaikki palkat mitä olen sille tarjonnut. Lelut, namit, lehdet (kyllä, puun lehdet heitettynä) ja välillä olen heittänyt sille kiviäkin hädän tullen palkkana hämäykseksi ja se ihana tohelo juoksee onnellisena kiven luokse. Ah. Niin ihana koira. 

Neiralla on tavoitteena oppia seisomaan, jotta saisin käytettyä sitä TOKOn puolella ja miksei Rally-tokossakin kunhan sen kortisoonikuuri loppuu. Ensi viikolla enemmän postausta Neiran tulevaisuudesta.

Vienalla puolestaan lähestyy ensimmäiset Rally-toko kisat hurjaa vauhtia ja minulla on hurjat viikot edessä opettaessani sille liikkeitä. Eli häiriöttömässä tilassa uudet liikkeet ja uusissa häiriöissä lisätään panoksia ja vauhtia. <3












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti