lauantai 24. marraskuuta 2012

Neirastako näyttelykuningatar? III

Tänään oli taas mätsärit Salossa. Mukana oli Kiira, Neira ja Samba. Neiralla meni edes hieman paremmin kuin edellisellä kerralla, mutta ei sen kohdalla voi hyvästä puhua. Enemmän Kiirasta ja Sambasta löytyy täältä.

Neira
Neira seisoo ihan hyvin. Sen asento on vain aivan vino eikä se oikein malta pysyä kuin lyhyitä pätkiä paikoillaan ennen kuin yrittää vaihtaa istumaan tai makaamaan. Seisomisesta Neira sai kuitenkin erinomaista. Tätä täytyy kuitenkin harjoitella. Collie pitää ymmärtääkseni esittää niin, että koira asettuisi itsenäisesti oikeaan asentoon. Koiraa kuitenkin saisi kopeloida niin, että se näyttää hyvlältä. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Tuomari saa kosketella Neiraa aika hyvin. Mätsäreissä tuomarit pyytävät välillä antamaan namia, jotta koira assosioisi tuomarin kopeloinnin jatkossakin hyviin asioihin. Neira suoriutui siitä oikein hyvin ja tahtoi hyppiäkin tuomaria vasten. Siitä sai ehkä plussaa? :D

Neiran ravaus sitten. Voi huokaus... En ensin ajatellut ilmoittaa Neiraa ollenkaan, koska viimeksi se vain näykki reittäni. Minä ajattelin kuitenkin antaa sille vielä yhden mahdollisuuden. Tänään hampaiden kohteena ei ollut reiteni, vaan housujeni lahje. :D En päässyt ravaamaan kunnolla, kun Neira alkoi paimentaa minua. Ehkä minä näytän liikaa lampaalta aina mätsäreissä tai jotain? :D Neira tosiaan paimenhaukkui minua ja näykki 

Sijoituksemme oli kuitenkin omaksi yllätyksekseni pun ei sij. Olin ehdottomasti odottanut sinistä nauhaa.

Neiran arvosteluksti
Kiira
Vein myös tapani mukaisesti Kiiran tänään kehään. Kiiran kanssa olen edistynyt todella hyvin. En enää itse jännitä kehään menoa. Olemmehan aika mätsärivarma parivaljakko. Sain kommenttia, että minun täytyy juosta vielä kovempaa, jotta Kiira saisi ravattua vielä paremmin. Täytyy siis mennä Kiiran kanssa harjoittelemaan juoksemista.

Kiiran kanssa saimme myös kommentteja, että on opetettava Kiira seisomaan paremmin näyttelyissä. Kiira ei enää väistä tuomaria eikä tyttöä tarvitse enää lahjoa. Tämä on aivan mahtavaa! Olen Kiirasta todella ylpeä. Kiira antoi katsoa hampaatkin oikein hyvin. Tämä alkaa näyttää hyvin lupaavalta tammikuun virallisia näyttelyitä ajatellen. Ne tulevat olemaan ensimmäiset viralliset näyttelyt joissa Kiiran esitän. Ihanaa!

Odotan jo oikein innolla niitä virallisia näyttelyitä. Tavoitteena onkin kerätä Kiiralle sertejä. :) Minä pidän yhä enemmän näyttelyistä. En ehkä siksi että niitä tarvitaan jalostukseen, vaan siksi, että onhan näyttelytreenaaminenkin treeniä. Tämä on minun ja Kiiran yksi ainoita yhteisiä harrastusksia ja minä pidän Kiiran kanssa työskentelystä.

Kiiran sijoitus oli pun ei sij. Olen kuitenkin päättänyt, että sijoitumme vielä jonain päivänä mätsäreissä!

Paikalla oli myös sattumalta Kiiran kasvattajat ja tapasimme siis muitakin belgejä. Minulle tuli jälleen niin hirvittävä belgikuume. Se on vain vahvistunut, kun olemme nähneet viime aikoina niin paljon belgejä. Huoh. Ehkä vielä joskus?

Kiiran arvostelu
Samba
Vein tänään myös Samban kehään. Samba ravasi yllättävän kivasti. Sen kanssa ei ole sitä koskaan harjoiteltu ja minun kanssa se ei ole kauheasti ollut. Meillä synkkasi kuitenkin ihan kohtuullisesti. Samba juoksi vierelläni tyytyväisenä.

Samba ei kuitenkaan oikein osaanut seisoa paikoillaan. Se ennemmin istui. Auttoi kuitenkin hieman, kun Jenny tuli seisomaan ja huhuilemaan sitä. Silloin se ainakin seisoi ja katsoi eteenpäin. :)

Sambasta huomasi, että se ei ole oikein ahrjoitellut näyttelypöydällä seisomista. Se istahti minun kainalooni tutkimisen ajaksi. Samba antoi tuomarin kopeloida itseään ja katsoa hampaat, mutta kun tuomari puhui minulle lopuksi, niin Samba kiipesi olkapäälleni turvaan. Tuomari ehdotti silityslaudan käyttöä harjoitteluun. Se on sen verran kapea, että jos koira pärjää sillä seistä nätisti, niin eiköhän se sitten hoida kaikki muutkin leveämmät pöydät ja tasot. ;)

Samban sijoitus sin ei sij. Samba pääsi kuitenkin jatkokierrokselle, mutta ei sitten kuitenkaan sijoittunut.

Minusta oli mukavaa, että mätsäreissä oli kirjalliset ja suulliset arvostelut! Kiskon facebook sivut: http://www.facebook.com/pages/Kiskon-Agility-Ry/189422051103995?fref=ts
Salon mätsärit:  http://www.facebook.com/pages/Salon-Koirahalli/220731314664455?ref=ts&fref=ts

Minä ja Neira

Julia & Dana, (auspai),Nina & Troy, (beuceron) minä ja Kiira,kaukkari(?)
Minä ja Kiira

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti