maanantai 11. maaliskuuta 2013

Vienan ensimmäiset mätsärit

Viena kävi eilen turistina Nurmijärven mätsäreissä. Jos olisin tiennyt, että se on kolmen tunnin reissu, niin olisin ehkä jättänyt Vienan kotiin. Se oli toooodella väsynyt, kun viimein kotiuduimme.

Halusin tosiaan viedä Vienan katselemaan ihmis- ja koirapaljoutta. Aluksi sitä ymmärrettävästi jännitti. Annoin kuitenkin vain herkkuja jokaisesta katsekontaktista minuun ja aina jos se pysähtyi jännittyneenä.

Kaikki meni minusta oikein hyvin. Välillä tulimme maneesista ulos riehumaan lumihankeen ja jo nousi Vienan häntä reippaasti. Olin siitä todella iloinen.

Viena tapasi myös hevosia läheltä. Se lähinnä tuijotti niitä aluksi häntä hieman matalammalla. Lopulta kävelimme vain reippaasti niiden ohi ja Vienan häntä nousi taas. Olin jälleen tyytyväinen.

Kiira oli myös mukana ja omistajan mietteitä voitte lukea täältä. Kiiran kanssa meillä meni aika kivasti. Kiira ja minä olemme yrittäneet opetella seisomista ilman toko-käskyä, että en pilaa sitä Kiiran toko-uraa varten. Kiira seisoikin eilen oikein mainiosti. :) Vähän se välillä kääntyy poikittain, mutta kämppis sanoi, että minä teen kädelläni jotakin ja sitten Kiira kääntyy. Täytynee treenata omaa kehonhallintaa. 

Kiira väisti jälleen hieman vähemmän tuomaria ja olin todella tyytyväinen. Kyllä meistä vielä hyvä kaksikko tulee. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti